Zabiť Kate Beckinsale (recenzia kartovej hry Underworld)

19.01.2017 00:16

Pozn. Mark E. Pocha: Pár slov o tom, ako funguje telepatia. Napísal som na FB status, že ma uchvátila kartová zberateľská hra Underworld na motívy rovnomennej filmovej série, určená pre mobilné zariadenia. Na to sa mi ozval čitateľ, kamarát a nádejný mladý žurnalista Roman Pikulík, že je fanúšikom filmu, že hru vyskúšal, a že si ho úplne podmanila. A napísal to tak zručne, že som mu navrhol publikovať jeho text ako recenziu na mojom webe. Lebo nádejné talenty treba podporovať, a tak vôbec.

Nuž teda, tu to máte.

Pár kecov ku kartovke Underworld

Nie som zrovna hráč mobilných hier, ale bol som chorý. A Underworld je moja srdcovka. Keď som videl ten nápis vedel som, že si to musím stiahnuť i ak by to boli len míny s obrázkami Underworldu (míny sú super, stále ich občas hrám).

Underworld card game je online hra pre dvoch hráčov. Herný systém má postavený na zjednodušenej platforme Magic the Gathering, teda každá karta má životy, hodnotu streľby a útoku na blízko i cenu bodov, ktorá stojí jej vyloženie. Výnimku tvoria karty udalostí. Tie majú buď efekt na vyložené karty alebo vám dovolia zobrať si karty z vášho balíčka.  Body sa navyšujú obom hráčom automaticky po každom ťahu. Maximum bodov je desať.

Tematicky je hra založená na najnovšom filme univerza: Underworld: Blood wars. Osobne som ho ešte nevidel, čiže väčšinu hlavných postáv (tzv. šampiónov) a kariet nepoznám. S výnimkou Selen a pár kariet, ktoré boli zo starších sérií. A mám podozrenie, že niektoré boli pridané i bez výskytu vo filmoch, ale to by chcelo skôr reálneho znalca Underworld univerza.

Hnevá ma pay to win charakter hry. Niežeby sa to bez peňazí nedalo hrať. So snahou sa dajú poraziť i súperi na úrovni 9... Ale naštve keď level dvadsať (najnižší) vyloží v treťom ťahu zlatú alebo epickú kartu. Tieto karty sú ako Godzila. Na jej prebitie potrebujete šesť silných (a je to veľká sranda keď ich nemáte na ruke) alebo ju musíte nejak rozumne vyšachovať, čo stojí neraz všetky jednotky. Ešte vás aj tak stihne riadne pomasírovať. Čiže súper si môže so svojimi ostatnými kartami nakráčať pred vášho šampióna, teda hlavnú kartu - o ktorej zabitie v hre ide, a nemáte šancu.

Taktika nikde. Len pať euro za jednu kartu alebo z pekla šťastie, ak si nejakú otvoríte v random balíčku. Normálne tie karty stoja nejak tisíc coinov, čo nie je šanca našetriť, ak za výhru občas dostaneme desať. "Voľné" otváranie balíčkov trvá dve a viac hodín, ak si ho nezaplatíte coinmi, čo je problém – lebo poväčšine nemáte z čoho.

Hracie plochy sa mi veľmi páčia. Akurát, že karty by mohli vyzerať kartovejšie. Chýba mi tam friendlist a pozvánky na hru. Taktiež som veľmi zvedavý ako je vyriešená zbierka. Za dva dni mám sto kariet, limit je päťsto sedemdesiatjeden. Naviac mi strašne vadí absencia trade systému. Akoby hra vedela, že lykanov neznášam. Stále otváram samé vzácne karty lykanov, ktoré sú mi na nič, lebo za nich neviem a ani nechcem vedieť hrať.

Je fakt utrpenie žiť s predstavou, že niekto šetrí ako blázon, aby si tie karty mohol odomknúť a zároveň má nevyužitých tých upírskych strelcov, na ktorých si šetrím ja, lebo nevie hrať za upírov. Vývojári by s tým mali niečo robiť, dosť nás vydierajú i bez toho.

Takže z perspektívy vrtuľníka s pokazeným vetrákom je Underworld card game ďalšia pay to win sviniarina.

Ale na druhej strane naučí niekedy doslova čarovať so základnými kartami. A je to dobré pre začiatočníkov ako ja, ktorí kartovky nehrali od čias pokémonov (a aj pokémonov som hral nerád, mal som večnú smolu na najslabšie karty xD ).

Ale najdôležitejšie: Je to Underworld a je tam Selene. To myslím hovorí za všetko!

Roman Pikulík